tisdag 29 november 2011

Klar!

Klar med design :) som ni kanske ser.
Är rätt nöjd , blev liksom lite vintrigt över de =)

Ridpasset

Gick bra :) Fick Nightstar och hon är en sån där ärlig ponny, om man inte jobbar så har hon en blackout. Dock är de bra för mig att rida sådana hästar då jag e van vid casper som lyssnar på minsta lilla smackljud!
Men vi började med att få dom varma och mjuka i sidorna.

Samtidigt skulle dom fram för skänkeln (har hon svårt för) så jag fick rappa till med spöt några gånger så att hon lyssnade till. Efter ett tag givck de finge mang med farten och jag kunde öka och minska utan att hon slutade jobba med bakbenen.

När allt de där var klart så började vi med förflyttningar från A till E. Först fattade jag ingenting om vägen då Carina sa flera saker samtidigt. Men sen gick de bra men de tog ett tag då hon skött ut bogen och bara tramsa i väg. Men de var bara att ta yttertygeln och innerskänklen och tjata lite.

Hon gick jätte fint och jag blev riktigt nöjd. Hon jobbade med bakbenen och bjöd framåt. Visst gick hon inte med jätte böjd nacke och svävade fram. Men hon hade bakbenen med sig och ett bra tempo. Halsen var rak och lite neråt. Och då är jag piss nöjd då jag vet hon e svår riden och hon kan bli lat som en oxe ;-)
så tummen upp för lektionen!


Alicia Nilsson och Nightstar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar