onsdag 30 november 2011

Dante fjant!

Blev Dante idag =)
Borstade och hade mig och han tycker de är sååååå skönt ;-) 
Sadlade och tränsade. 
Väl ute så började jag med att longera och han ville gärna jobba så jag tränade på övergångar med rösten. Han lyssnade så fort jag sa skriiiit och trav. Satt upp efter en kvart och först så bara backa han och stegrade. Efter ett par envisa försök gav han faktiskt med sig. Men man fick trycka på ordentligt för att han skulle kunna gå förbi alla läskiga saker i mörkret. Vi red runt vår gårdsplan som går som en rondell. Jag bara liksom red för att han skulle lyssna på mig och gå framåt. Jag travade oxå hade som mål att få ett helt varv utan att sakta av men de var inte så lätt. efter kanske fem varv så gick han utan att sakta av!! jag tänkte att vi kulle byta varv men nepp. Han bara ställde sig på två ben och kastade sig åt sidan. så jag bara en liten volt åt de hållet han trixade åt sen blev jag nöjd.  Körde några varv på de bra varvet =)
trav och skritt sen efter att han inte har skyggat för något är jag nöjd! så jag avslutade där =)
sen blev de bara mys med hästarna =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar