onsdag 12 oktober 2011

Trött men nöjd!

Kom hem idag. Mamma blev bortbjuden på en snabb lunch och ville att jag skulle med  så fick följa med. Kom hem vid fem och skyndade till stallet. Mocka snabbt. Ta in Divina och Dante. Dante var snäll och stod stilla hela tiden! (rekord) Gick till ängen. Han ville först inte gå förbi hindret så jag började gå runt de och över de. Dante skuttade högt över bommen och bockade av glädje när han landade på andra sidan. Undra hur de blir att hoppa han senare xd Aja longerade på ett tag. Han lysnade galtt och följde minsta hjälp. Satt upp efter ett tag. Han stegrade som vanligt. La till sporren och han gick framåt. Travade glatt över bommen. Bockade efter xd Sen protesterade han. Stannade och bara backade. Stegrade till, men höll mig kvar. Vi höll på att bråkade ett tag men sen gick han ett varvpå ängen och då fick de räcka. Han inte rida Casper men de blir imorn. Dante får longeras ett bra tag innan jag sitter upp. Var ute i stallet till 8 gick in för att kolla Bonde säker fru men gick ut vid Nio igen eftersom min häst var kvar ut i hagen (ville inte komma in) Så nu står alla med mystäcke på.  Aja nu är de sova goo natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar