onsdag 15 februari 2012

Min första Tävling

Jag kan berätta med detaljer min första tävling (har faktiskt inte gjort de)


Skulle till Långasjö (utanför växjö)
Inga jag kände hade vart där ... elr jo en och hon sa att de inte hade vart så bra. (jag kan  ju säga så här efter hand att de var sådär...)

Jag var sjukt nervös dagen innan gick och tvättade han, packade lindade in Casper i allt möjligt för att han skulle hålla sig ren.

Dagen kom och jag gick upp halv 5 (!) skulle åka tidigt för första klassen gick av stapeln kl 9 och där skulle min kompis vara med.

Väl när vi tankade (bara en km hemifrån) Så kom jag på att jag inte hade en hjälm och ingen kavaj!
Snacka om nervositet anfall där xd

Mamma och jag skyndade oss att hämta den sen blev de en lugn kör tur till Långasjö.
Möte Hanna (kompisen) efter halva vägen.

När vi väl var framme så var de inte så många där.
Såklart möttes vi av en sur tant som beskrev hur vi skulle backa och allt.

hon sa:

-Backa längre fram!
mamma: Jag kan inte vill liksom inte fastna!
-Men JO du ska backa fram annars hoppade jag in och kör!
Mamma: Men lyssna jag kan inte!

Mamma slår av motorn.
Tanten blev inte lite smått sur, och jag var på väg att dö.

Anmäler mig i sekritarieatet, väntade ett bra tag till jag fick gå banan.
enkel var den!

Lastar ut Casper som var full av liv som inte hade tävlat på 2 år (!)
Han gick runt medans vi sadlade och satt på benskydden.
 När jag väl hade suttit upp red jag förbi sura tanten, jag hörde att hon pratade om MIG i telefonen!
Jag hoppade av Casper och sa att jag ville hem!
Jag stortjöt PGA av att jag var såååååå nervös och vrf skulle den tanten snacka om mig!?

Mamma övertalade mig och snacka om att jag var arg nu!
Red Casper som attan på Framridningen.
Han såg ut som han skulle tävla Dressyr... xd

Ropade in mig på banan, Casper kom in fin och samlad.

Och jag kokade.

När starten hade gått samlade jag han och vi red en otroligt lugn runda i både omhoppningen och grundomgången, och hamnade på en bra 9 plats.

Ni kanske fattade att jag inte satsade på att vinna utan att ha en lugn runda (som Casper har svårt för)

Så snacka om att jag var nöjd!


Lycklig tjej hem sedan ^^







Från Torsås Ryttare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar