måndag 30 januari 2012

Känner mig duktig

Alla tre hästar blev ridna (!)
Och alla var skit roliga att rida!



Dante

Snacka om att vara fräsch! Var pigg på stegen utan att vara stirrig. Red ut i mörkret och han skötte sig bra ändå, Tog en racer  galopp rak sträckan hem! Allvarligt jag har inte suttit på en skönare häst.
Tog nog bara 15 minuter rundan  pga. av att han just har tappat en tand och då blev de inte så roligt med bettet.
Men annars en härlig uppfriskande ridtur!



Casper

Red dressyr barbacka då han behöver de för sin rygg då och då.
alla flöt på i början skötte sig bra i alla varven och frustade.
Men efter ett tag efter galoppen blev han trött och sur så han hoppade och studsade.
Aså snacka om att jag blev sur, så de var bara att släppa efter på tyglarna och kicka till han.
Stoppade när han hade gått bra två varv.
Tror jag travade för mkt, för han sjönk ihop i ryggen på slutet (kände manken tydligt)
Men annars bra men bakbenen och ryggen (blev ju lite trött efteråt)


Divina

Alla gick bra tränade på att öka och minska samtidigt få rätt galopp.
Hon har börjat fatta de där nu!
men på slutet stod vi och bråkade vi hönshuset, stod bara där och bockade,stegrade och drog ner huvudet i en halvtimme kanske.
Tillslut kom mamma ut och lädde förbi mig .
Bockningarna var rätt så höga och stegringarna var ju inte heller så små men jag har tränat på Dante x'd

Som belöning åker mamma och jag till stan imorn och ska bada i badhuset och senare åka till Hööks och kanske Cheval!
GÖTT!

Men hörs imorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar