söndag 15 januari 2012

He's back!

Hämtade Fluffen idag!
Elr ja vi red en lektion först för Madde.

Var riktigt skoj då hon vet hur man rider Hästen.

Mkt tränade vi på att bara göra han lösgjord och förbereda mig hur jag skulle rida han hemma.
Hon visade mig  hur man tar tag i han och hon förklarade riktigt bra. Jag fick rida runt lite som jag ville medans hon kommenterade vad jag skulle göra, och vad jag skulle bättre på.

Många har kommenterat att jag har en jätte bra sits och de värmer så jäkla mkt =')
Men sen har jag ju andra dåliga vanor...

Man måste verkligen ta i med ledande tygeltag på han, men samtidigt ökar han så då måste man ta tag på yttertygeln de är liksom så mkt att hålla koll på och jag är som en kille jag kan inte göra två saker samtidigt.

Men annars är jag jätte nöjd med hans förändring och jag hoppas på att detta forsätter och de bara blir bättre!

Snart (nästa helg) Så ska vi prova hoppningen och se om de har bättras!

Men när Casper väl kom hem så satt vi på han hans ny pessoa täcke. Sedan fick han springa ut med Divina  och Dante ut i sin störa hage!

(hos Madde var de mer en lerpöl till  hage)

Så nu står han nöjd och äter sin kvällsmat.

Imorgon så blirre dressyr igen och jag får hoppas att han sköter sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar