söndag 8 januari 2012

Hästen har fyttat

Jao min häst är inte hemma!
Ska förklara enkelt och snabbt! De var så att Madeleine kom och skulle träna mig. Hon satt själv upp och red, Casper gick jätte fint men Madde med höll att han var stretig i munnen och sadeln satt inte där den skulle.
Men annars gick de bra i skritten, i traven slängde han upp huvudet och bara pinade på. Jag satt upp utan sadeln och jobbade han! Och alla ridlärare som säger åt mig att vara mjuk och försiktig med han dom jag ju slänga sig i väggen! Madde sa att jag skulle göra överdrivna rörelser och snacka om att Casper blev fin då! Jobbade med allting!

Så nöjd med de!

Men Mamma och Madde smidde en plan medans jag red,och de var ju då att ta över Casper till Maddes stall
så kunde Madde lösgöra han hela vecka (så får vi se om de blir bättre) Jag kommer såklart hälsa på ponnyn  (fotar imorgon)

Så glad över denna chansen!

P.s Någon som vill låna ut sin ponny på torsdag då jag ska rida lektion på Torsås ryttare och jag VÄGRAR rida på en lektions ponny.
:)

Men go natt bloggen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar