söndag 30 oktober 2011

starting over


Börjar om med listan ;-)

VEM JAG ÄR!

Jag är en tjej som har kraft i mig. Jag vill helst ha de jag vill ha! Tyvärr går de mig på huvudet och jag blir lite för dominant.  Jag är samtidigt glad men om de är något som gör mig upprörd är jag inte att leka med. Jag fräser och spottar, gör allt för att vinna! Jag HATAR när någon är orättvis! Men med mina kompisar är jag glad och lite konstig. Om de har hänt något hemma så visar jag de inte för någon annan. De tog nästan ett år innan innan folk visste att mamma och pappa var skilda eftersom jag inte hade sagt något. Jag vill inte att folk ska tycka synd om mig! Jag ger allt i skolan och ridningen! I skolan är de som en tävling om att vara smartast (men jag vet att jag inte är det) I ridningen gör jag allt för att hästen ska göra som jag vill. Jag läser bloggar och vill så gärna vara som dom stora. Jag vill att min häst ska gå fint hela tiden. Jag vill ha Rosetter på min väg. men de är så mkt VILL. Jag måste kämpa hårt för att de ska bli något. Jag blir skit arg på mig själv om jag gör fel och hästen inte lyssnar på mig. Just nu har jag en otroligt svår riden häst. Och jag blir ofta arg på han för att han inte lyssnar. Men jag får alltid skuld känslor över att jag blir arg på han. Men jag forsätter. Och ibland går de och ibland inte.  Jag har haft en oinriden hingst som första ponny. Jag klarade han men vi har ju våra brister. Likadant med treåringen jag hade. En ridlärare kom fram till mig en dag och bara sa att jag skulle sälja hästen. Och jag gjorde det eftersom jag visste att jag inte skulle komma någonstans med han. Nu har jag min Casper, Och jag kommer INTE sälja han även om vi inte lyckas! För han betyder såpas mkt för mig.
Inte ska jag GE upp jag kämpar vidare. Men emellan allvarligheterna. så är jag en glad tjej som får mina ryck. Jag försöker vara snäll mot mina kompisar. Bjuder på så mkt som möjligt.
Ni kommer få se mig någon gång! för jag vet att de kommer bli något av mig!
Aja här har ni lite av mig!























Jag ÄLSKAR MIN HÄST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar