fredag 30 september 2011

Snart stallet men först...

men innan ska jag berätta vad som har hänt som jag inte har sagt!

Tisdag: Jag var med Zandra och jäklar va kul vi hade! Först så åkte vi till ett par ödehus och de var sköjsigt!
Senare cyklade vi till stranden och åt vår massäck. Sen låg vi bara och solade! Jäklar va vi skrattade hela den dagen! vi pratade om lite allt möjligt (oseriösa och seriösa)
Senare åkte vi till Udden (zandra åkte hem) de var hoppning idag och jag fick Silver! aa Gasch va nervös jag blev! Jag fick den största och duktigaste ponnyn då. När man hade sett vad Silver kunde fick man själv sån lust att få henne så fin! Hon hade mjuka luftiga steg. Hon började tugga på bettet och trampa under sig! Hon böev ju inte som Carina fick henne men ånda jag är jätte nöjd. När vi hoppad fram gick de ett tag fören jag lärde mig henne. Men sen gick de. Som högt kom vi åttio (nöjd) . Hoppade en krånlig bana. Hon hoppade skit högt på de hindret till den svåra svängen. Så när jag hann reagera så var vi nästan förbi hindret ;-)
Men nästa gången gick de så jäkla bra! Gahh hon flög över hindrerna! Såå nöjd!
hoppas att få henne nästa gång oxå!

I går:
Så red Jag Dante! de var typ två månader sensat xd
aja men han var sketa jobbig i boxen kunde inte stå still. Sen hotade han med backbenet så aa -.-
Men sen när mamma och jag kom ut så satt jag upp. Och woppa så var vi uppe i luften. Han stod uppe i luften ett bra tag (stegrade) var utan stegbygel oxå. så jag kramade hans hals hårt. Han stannad upp och mamma gastade att jag skulle sitta av. Men jag försökte bara släppa ner andra stigbyglen men då ställde han sig upp igen. Men bara att hålla i sig! Jag satt fart på han och han protestarade genom att inte röra på sig men sefter ett tag så lydde han. Men efter fem minuter så stegrade han sig sketa högt! Han sod lodrätt och svajade. snacka om att jag var skrajsen. Han är ju ändå 160 cm hög! Men jag kämpade på och visst blev de lite stegra och bocka men de är bara att kämpa. tillslut var han och jag genom blöta. Så mamma erbjöd mig att prova Divina (eftersom jag inte kunde göra något med Dante för han inte ville)
Divina sköte sig bra och jag fick prova hoppa henne! Först var de ett lågt kryss men då skyggade hon sen nästa gång hoppade hon ett jätte kantigt skutt men över kom vi! Sen höjde mamma hindret till 60 cm! de tog ett tag att komma över men sen hoppade hon och då menar jag hoppade! hon likosm drog in benen under sig och sköt iväg! gu va duktig hon va!
Sen  blev de Casper.de fick bli en Galopprunda. Han var coollugn. Jag kunde ha släppt tyglarna och han skulle ha rörts sig i samma tempo fortfarande. vi skrittade en bit oxå men mest galopp typ ingen trav! xd
Men sen på sista ängen ökade jag lite. Och gud va kul han tyckte de va!  En lite chockande sak hände han började bocka va glädje! Som är ytterst ovanligt (han har inte gjort de med mig faktiskt xd)
Aja sen så skrittade vi han och han var jätte svettig xd
Aja nu ska till hestarna sen till kalmar (hämta syster)



 Fin Dante

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar